سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده طلوع فجر

ارتقاء سلامت خانواده
صفحه خانگی پارسی یار درباره

باور چیست ؟

باور چیست؟

نقش کلیدی و مهم باور در قانون جذب که باعث بهتر شدن و موفقیت در زندگی میشود را در این مقاله مورد بررسی قرار میدهیم.

درباره باور تعریف های خیلی زیادی وجود دارد ولی مهمترین و کاربردی ترین تعریفی که وجود دارد این است که وقتی میگوییم باور من نسبت به یک موضوع این است یعنی اینکه بدون لحظه ای فکر و درنگ کردن انتخاب انجام دهیم، حرف بزنیم و رفتار کنیم.

باور یعنی ایمان و اعتقادی که با همه وجود آن رااحساس می کنیم، نسبت به آن نظر می دهیم و برنامه و نقشه های بزرگ زندگی مان را بر اساس آن پایه گذاری می کنیم.

به قول دوستی می گفت : مهم این است که باور داشته باشیم که آمده ایم تاثیر بگذاریم و تغییر بدهیم؛ نیامده ایم که فقط « باشیم»  و بودنی بدون شدن را تجربه کنیم.

اگر باور دارید که با تحصیلات موفق می شوید پس درست فکر کردید و اگر باور می کنید با کار و وفعالیت بدون تحصیل هم می توانید موفق شوید باز هم درست فکر کردید.

در واقع اینجا مسئله باورهای شماست نه خود تحصیل یا فعالیت بدون تحصیل ...

قانون جذب از هر فکری که داشته باشید حمایت می کند این طور نیست که بگوییم قشر تحصیل کرده جامعه در سطح بالایی از پول و درآمد قرار ندارند.این باورهای القا شده به افراد یک جامعه است که چنین دیدگاهی به وجود آورده و انتظارات ما.

مثلا وقتی ما یک فوتبالیست را می بینیم انتظار داریم او پولدار باشد یا یک هنرپیشه ولی وقتی یک فردی که کارش با دین و مذهب باشد انتظار نداریم او پولدار باشد وحتی به او ایراد می گیریم.شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید و یا ...

پس مسئله باور و اندیشه ماست باور کنید که در هر شغل و هر کاری که هستید یا هر تحصیلاتی که دارید می توانید موفق و پولدار باشید من کفاشی را دیدم که از شاگردی به جایگاه بسیار بالایی رسید.

من بنای ساختمانی را دیدم که خود برج ساز شد چرا که باورهای این افراد در سطح بالایی قرار داشت.

و حتی تحصیل کرده شهرستانی را که از فقر و نداری به میلیونها ثروت رسید پس نگاهتان و باورتان این نباشد که افراد تحصیل کرده در سطح پایین قرار دارند و افراد بی سواد قشر پولدار جامعه هستند این طور برای ذهنتان شرط تعیین میکنید

هشیاری ذهنتان را افزایش دهید وبرای افراد محدودیت قائل نشوید ...

و همینطور موفقیت واقعی این است که؛با تقویت ایمان و اعتقادات سازنده، نیروهای عظیم درونی خود را فعال کنیم، در زندگی، شکست یعنی کسب تجربه تازه.

اگر از یک راه به نتیجه نرسیدید، راه های دیگر را امتحان کنید؛ حل یک مسأله راه حل های متعددی دارد و شما با تفکر به طور حتم راه حل مورد نظر را پیدا خواهید کرد.

اگر به وجود یک عقل کل که تمام کائنات و عالم هستی را می گرداند باور داشته و این اصل بزرگ را در نظر بگیرید که قانون هستی تمام افراد بشر را به شکلی مورد حمایت و پشتیبانی قرار می دهد، آن وقت از هیچ چیز هراس نخواهید داشت و از شکست ها، بیماری ها یا هر اتفاقی ناراحت نخواهید شد.

و در انتها باید این جمله را بگویم که نبردهای زندگی همیشه به نفع قوی ترین ها نیست، بلکه دیر یا زود برد با آن کسی است که بردن را باور دارد.

به خودتان باور داشته باشید باوری درست و باوری آینده ساز !

بهنام جعفری